DA ER VI I GANG!

  • 29.07.2015 kl.20:27

Siden dette først og fremst (kanskje?) er en dokumentasjon av restaureringen av Vespaen, tar jeg en pause fra anekdotene og går rett på sak:

Frakobling av lykt og speedometer, forberedelser til å demontere styre og gaffel.

Lampeholder på lykta.

Speedometer er tatt ut.

Lykta er grei, ut med to skruer i underkant, Vipp lykta ut på undersiden. Speedometeret er festet med en skrue fra undersiden av lampehuset. Gi slakk på speedometerwiren nede ved forhjulet og skyv skruen oppover mens du skrur. Da vil du skyve speedometeret opp av huset. Skru av wiren og ta ut lampa. (Hmmm… hvem er det egentlig jeg henvender meg til nå? Jeg har sikkert hundrevis av følgere på bloggen allerede, tenker jeg….) 

Så av med forbremswiren nede ved hjulet (11mm mutter) og skru av forbremshåndtaket. Styrehodet er festet med en lang skrue som er lett tilgjengelig i et hull ned mot styrelåsen og mutter på andre siden. Hele skruen må ut, ellers går ikke hodet av. Hold forhjulet fast mellom beina å vri styret fra side til side mens du drar oppover. 

Hodet i en ubehagelig posisjon.


Nok for i dag. Kathrine bemerket at det ikke var noen bilder av henne fra Isle of Man-eventyret. Så da betyr vel det hun ikke har noe imot å bli «blogget». Her er et bilde fra en liten rompehvilepause på vei over det engelske fastland. Ja, det er det lekre regnsettet fra Norol.

Kathrine 1986

Hva som skjedde videre etter at dette bildet ble tatt kommer jeg tilbake til.